SI
Show menu

Oddahnite si! Spet je tu sejem Alpe-Adria

23. 1. 2012
Konec januarja je na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani že tradicionalno rezerviran za turizem. Po lanskem uspešnem vsebinskem in destinacijskem preboju prenovljene podobe največje turistične sejemske promocije pri nas je Delovna skupnost Alpe-Jadran oktobra lani sejmu Alpe-Adria: Turizem in prosti čas tudi uradno prižgala zeleno luč. Kot pove že samo ime prireditve, obsega poleg oddaljenejših tujih destinacij turistično ponudbo regije Alpe–Jadran, v vsebinskem pogledu pa je zasnovan po meri obiskovalca oziroma po turističnih produktih. Največja novost letošnjega sejma sta Vino in kulinarika, ki bosta poskrbela za pestrost okusov mediteranske kuhinje ter slovenskih vin.
Hkrati poteka Salon plovil, na katerem se predstavljajo plovila do deset metrov dolžine, dodatna navtična oprema in storitve. Častna pokrovitelja sejma sta Ministrstvo za gospodarstvo RS ter Mestna občina Ljubljana. Letos se na 9.000 kvadratnih metrih razstavnih površin predstavlja prek 300 ponudnikov turističnih storitev iz 11 držav in 16 navtičnih podjetij. Na slovesni otvoritvi, ki bo prvi dan sejma, v četrtek, 26. 1., ob 19.30 uri v paviljonu Jurček, pa bodo podelili tudi nagrado Jakob.

Pomen regijskega povezovanja


Delovna skupnost Alpe-Jadran je letos sejem Alpe–Adria: Turizem in prosti čas tudi uradno potrdila za osrednji turistični dogodek regije Alpe-Jadran, ki obsega deset posamičnih regij Italije, Avstrije in Madžarske ter Slovenijo in Hrvaško v celoti. Ta velik uspeh ne le za osrednjo sejemsko prireditev s področja turizma in preživljanja prostega časa pri nas, ampak tudi za razvoj turizma nasploh pozicionira Ljubljano za turistično središče regije, ki se tako razvija v prepoznavno poslovno stičišče vodilnih turističnih akterjev regije in tudi širše. Regija Alpe-Jadran postaja namreč vse bolj privlačna za organizirane obiske turistov tudi iz oddaljenih destinacij, kot so Kitajska, Japonska, ZDA idr. Kot je poudaril dr. Wolfgang Platzer, generalni sekretar Skupnosti, je »potreben skupen pristop za skupno trženje celotne regije – delovna skupnost namreč sega od Lombardije do Madžarske, od Gradiščanske do skrajnega juga Hrvaške – na zanimivih turističnih trgih po celem svetu. Slovenija in Hrvaška sta dober primer in upam, da se jima bodo tržni strokovnjaki iz drugih območij v regiji pridružili v dobro vseh nas. Drug drugega ne smemo dojemati le kot konkurenco, saj je ponudba naše skupne regije Alpe-Jadran zares bogata.« Sejem z destinacijskim prebojem v regijo Alpe–Jadran, kjer na 136.245 kvadratnih kilometrih prebiva 14,8 milijona prebivalcev, omogoča združevanje lokalnih, manjših turističnih ponudnikov in si prizadeva za njihovo prepoznavnost ne le znotraj regije, ampak tudi na oddaljenih trgih.

Poslanstvo sejma Alpe–Adria: Turizem in prosti čas je spodbujanje prijateljstva, razumevanja in multikulturnega dialoga ter povezovanje na področju turizma v regiji Alpe–Jadran in njegova predstavitev navzven. Tovrstno povezovanje petih različnih kultur in jezikov znotraj Evrope predstavlja pomembno orodje mednarodnega komuniciranja in trženja njegovega turističnega potenciala.

Turizem v regiji Alpe-Jadran


Zakaj ne bi odkrili zamejstva, se zapeljali do Balatona, obiskali avstrijske Koroške – destinacij, ki so nam blizu in so zlahka dostopne? Znotraj regije Alpe-Jadran se na sejmu poleg Slovenije in Hrvaške v celoti predstavljajo naslednje regije: 
•    Furlanija Julijska Krajina, Lombardija in Veneto iz Italije, ki jih zastopa italijanska nacionalna turistična organizacija ENIT 
•    Koroška iz Avstrije
•    Baranja in Vas iz Madžarske, ki ju zastopa madžarska nacionalna turistična organizacija

Slovenija, ki  poleg Hrvaške edina v celoti sodi v regijo Alpe-Jadran, se na sejmu predstavlja po razdelitvi Slovenske turistične organizacije z naslednjimi  turističnimi destinacijami: Gorenjska, Osrednjeslovenska, Goriška – Smaragdna pot, Obalno-kraška, Notranjsko-kraška, Jugovzhodna Slovenija, Spodnjeposavska, Zasavska, Savinjska, Podravska, Koroška in Pomurska. Med slovenskimi razstavljavci je mogoče najti vse pomembne protagoniste v turizmu, od Slovenske turistične organizacije,Turistične zveze Slovenije do Turizma Ljubljana kot partnerjev sejma ter raznih lokalnih društev, ki bodo poskrbela za to, da bo na sejmu živo, pestro, zeleno, okusno in zabavno. Na sejmu se predstavljajo tudi številni ponudniki opreme za preživljanje prostega časa, od golfa, deskanja do kolesarjenja ipd.

Destinacije zunaj regije Alpe-Jadran


Na sejmu se predstavljajo še druge tuje destinacije, kot so Italija in Madžarska na nacionalni ravni, Tunizija, Maroko, Španija, Turčija, Srbija ter Bosna in Hercegovina. Med njimi se prvič letos predstavlja Maroko, najbolj zahodna arabska dežela in ena najbolj turistično privlačnih destinacij na afriškem kontinentu. 

Turistična ponudba po turističnih produktih


Naslednja pomembna novost sejma od lani je organiziranost ponudbe po turističnih produktih. Turistična ponudba razstavljavcev je na sejmu predstavljena glede na štiri najbolj prepoznavne kategorije preživljanja prostega časa in oddiha: počitnic po destinacijah, aktivnega oddiha, izletov in popotniških avantur. Obiskovalce na sejmu usmerja označevalni sistem – posebne ikone. Za organizirane oglede sejma (pa tudi Ljubljane) ter strokovno svetovanje pa skrbijo predstavniki Združenja vodnikov Slovenije.

Letošnja novost: vino in kulinarika


V sodelovanju z Društvom kuharjev in slaščičarjev Slovenije in drugimi partnerji  bo na sejmu Alpe–Adria: Turizem in prosti čas pravo mednarodno kuharsko tekmovanje (Global Chef Challange), ki se bo odvijalo pred očmi obiskovalcev. Izzivu za najboljšega kuharja se pridružujejo tudi mladi kuharji v tekmovanju do 23 let (Hans Bueschkens Junior Chef Challenge). V družbi vrhunskih kuharskih mojstrov bodo obiskovalci lahko občudovali pripravo tri-hodnih menijev, vsak dan jih bo na voljo deset. In jih tudi okušali … Tekmovalci imajo na voljo tri obvezna živila, in sicer za predjed kube govedino, za glavno jed morskega lista in za sladico jagode. Predpisana živila morajo vključiti v tri-hodni  meni, kaj in kako jih bodo uporabili, na kakšen način termično obdelali in kakšna dodatna živila bodo dodatno vključili v pripravo obroka oziroma posamezne jedi, je njihova odločitev. V okviru Vinske družbe Slovenije je na sejmu organizirana degustacija vin. Več kot vemo o vinu kot civilizacijski dobrini, večje je naše zanimanje zanj in bolj razumno ga uživamo. Na degustacijah se obiskovalci lahko seznanijo o tem, kakšno je kulturno in odgovorno pitje vina oziroma katere so podobnosti in razlike med vini. 

Nagrada Jakob


Naj spomnimo, da so poglavitni akterji slovenskega turizma junija 2010 ustanovili Strokovni odbor sejma, ki šteje 33 članov, vodi pa ga dr. Janez Bogataj. Ena od pobud odbora je mednarodno priznanje Jakob, ki ga je Gospodarsko razstavišče lani prvič podelilo za odličnost in kakovost v turistični ponudbi regije Alpe-Jadran za področje kulinarike. Prvi nagrajenec se je v zgodovino te nagrade zapisal Projekt Hotela Triglav Bled, Kuharska šola Chefa Uroša Štefelina.
Letošnja tema razpisa za nagrado Jakob so Inovativni turistični proizvodi na področjih alternativnih oblik oddiha in sprostitev. Mednarodna strokovna komisija, na čelu katere je prof. dr. Janez Bogataj, ostali člani pa Joško Sirk, Italija, Lojze Wieser, Avstrija, in Miloš Milovanović, Srbija, odločila, skladno z zapisanimi merili, da letos podeli dve enakovredni nagradi, in sicer:

- projektu Ekološka vasica Gozdnih vil v Campingu Bled, Sava Turizem d.d. - Camping Bled in

- projektu iz Avstrijske Štajerske Nature Park in Motion, Nature Park Zirbitzkogel-Grebenzen.

Iz obrazložitve: 
Projekt Ekološka vasica Gozdnih vil v Campingu Bled predstavlja inovativno ponudbo v siceršnji ponudbi kampov. Njegova inovativnost je v tem, da izvirajo hišice iz lokalne turistične dediščine (kultura, gozdarstvo) in da turistične vsebine (prehrana, higiena itd.) gradijo na lokalni kulturi. Posebna vrednost tega projekta je, da je bila turistična ponudba ustvarjena na razmeroma enostaven način, brez pretiranih milijonskih vlaganj. Rezultati pa so zavidljivo dobri.

Pri projektu iz Avstrijske Štajerske Nature Park in Motion prav tako lahko govorimo o izraziti inovativnosti, ki je povezana z osrednjo težnjo svetovnega turističnega razvoja, tj. sonaravni in trajnostni razvoj. Projekt  je izredno kakovosten tudi z njegovo infrastrukturo in temelji na branju narave skozi kulturo branja. Komisija meni, da je to lahko dober vzorčni primer ne le za Avstrijo, ampak za celotno evropsko turistično prizadevanje. Komisija tudi ugotavlja, da je bilo letošnje število poslanih projektov razmeroma veliko, žal pa prijavitelji niso razumeli namena in ciljev natečaja oz. natečajne teme, katere poudarek je, kot tudi vsako leto, na inovativnosti.

Jakob je prispodoba »prvega« turista, turista popotnika, torej takega, ki ga želi današnja Evropa v svojih prizadevanjih za sonaravni in trajnostni razvoj te pomembne gospodarske panoge in družbenega gibanja, ki se je sicer začelo v drugi polovici 18. stoletja, a ima veliko starejšo predzgodovino. Poudarja razsežnost kulturne dediščine turizma, ki jo specifično simbolizira Jakob, zato želi organizator z njim zaznamovati tudi najbolj odmevne, inovativne, ustvarjalne in še kakšne težnje v turizmu regije Alpe–Jadran.

Tema natečaja za nagrado Jakob 2013 Inovativni in izvirni načini vključevanja nepremične kulturne dediščine v turizem.
 

Strokovne vsebine

 
Strokovne vsebine nadgrajujejo lanske, tudi letos je prvi sejemski dan namenjen srečanju dveh stanovskih organizacij v regiji Alpe-Jadran: Zvezi turističnih vodnikov Slovenije in turističnim novinarjem FIJET, ki se bodo sestali s turističnimi delavci, skrbniki blagovnih znamk in predstavniki medijev, da bi odkrili odgovore na vprašanja, ali regija Alpe–Jadran potrebuje svojo blagovno znamko. Kot partnerja  sejma  sodelujeta pri tem projektu še Turizem Ljubljana in STO. 
Predstavniki medijev so vabljeni, da se jim 26. januarja pridružijo ob 10.00 uri v dvorani Urška. 2. dan sejma pa se bo v organizaciji Fakultete za turistične študije Turistica in v sodelovanju z družbo Go.mice odvila Poslovna konferenca Travel Zoom Focus.


V času sejma deluje Novinarsko središče v preddverju Marmorne dvorane, kjer so novinarjem na voljo vse aktualne sejemske informacije. Tam se lahko tudi akreditirajo, če niso tega opravili že prek spletnih strani GR. Novinarsko središče je odprto od 9.45 do 18.30 ure, le zadnji dan sejma se zapre ob 16.30 uri. Vstopnice so na voljo v predprodaji do srede, 25. januarja.

Novice

22.02.2023

Uspešno izpeljan 33. sejem Alpe-Adria

Sejem turizma, kampinga in karavaninga Alpe-Adria, ki ga že tradicionalno spremljajo ...
Preberi več >>
13.02.2023

VABILO na dogodek Alpe Adria - čezmejno povezovanje okusov, turizma in priložnosti

Kako poročiti okuse v celotni regiji? Kako to uspeva Celovcu že 5. leto?
Preberi več >>
03.01.2023

Prijave za nagrado Jakob možne še do 10. januarja

Podaljšali smo rok za prijavo in oddajo dokumentacije.
Preberi več >>
Arhiv novic »