24. 1. 2011
Sporočilo za javnost
Konec januarja je na Gospodarskem razstavišču že tradicionalno rezerviran za turizem. Po 30–letnem razvoju tovrstne sejemske prireditve se od 27. do 30. januarja predstavlja destinacijsko in programsko razširjeni sejem Alpe–Adria: Turizem in prosti čas. Kot pove že samo ime prireditve, obsega poleg oddaljenejših tujih destinacij turistično ponudbo regije Alpe–Jadran, v vsebinskem pogledu pa je zasnovan po meri obiskovalca oziroma po turističnih produktih. Hkrati poteka Salon plovil kot prva tovrstna prireditev v koledarskem letu, na kateri se predstavljajo plovila do deset metrov dolžine, dodatna navtična oprema in storitve.
Letos se na 9.000 kvadratnih metrih razstavnih površin predstavlja 332 ponudnikov turističnih storitev in 20 navtičnih podjetij. Iz območja Alpe–Jadran sodelujejo regije Italije (Furlanija, Julijska Krajina, Lombardija), Madžarske (Vas), Hrvaške in Slovenije, od tujih destinacij pa države nekdanje Jugoslavije, Turčija in Španija. Med slovenskimi razstavljavci je mogoče najti vse pomembne protagoniste v turizmu, od Slovenske turistične organizacije,Turistične zveze Slovenije kot partnerjev sejma do Turizma Ljubljana ter raznih lokalnih društev, ki bodo poskrbela za to, da bo na sejmu živo, pestro, zeleno, okusno in zabavno.
Ogledati si je mogoče razstavo dobitnikov priznanj Sejalec in Snovalec od leta 2004 do 2010, ki je pregled priznanj za ustvarjalne in inovativne dosežke v turizmu za večjo prepoznavnost turistične ponudbe Slovenije. Veliko pozornosti bo vzbudila tudi razstava Poslikajmo Slovenijo, ki je tokrat obeležila 20-letnico slovenske državnosti. V vlogi regije partnerice se letos na sejmu predstavljajo Dolenjska, Bela Krajina in Kočevsko-Ribniška. Kot je razvidno iz programa, sejem združuje manjše, lokalne in velike akterje, marsikdo izmed njih bo na sejmu izkoristil priložnost za promocijo svoje last in first minute ponudbe.
Naslednja pomembna novost sejma je organiziranost ponudbe po turističnih produktih. Turistična ponudba razstavljavcev je na sejmu predstavljena glede na štiri najbolj prepoznavne kategorije preživljanja prostega časa in oddiha: počitnic po destinacijah, aktivnega oddiha, izletov in popotniških avantur. Obiskovalce na sejmu usmerja označevalni sistem – posebne ikone. Za organizirane oglede sejma (pa tudi Ljubljane) ter strokovno svetovanje pa skrbijo predstavniki Združenja vodnikov Slovenije.
Idejno vsebinsko pobudo o novi zasnovi prenovljenega sejma so v vlogi častnega pokrovitelja pozdravili na Ministrstvu za gospodarstvo RS ter na Mestni občini Ljubljana z županom Zoranom Jankovićem kot častnima pokroviteljema prireditve, prav tako tudi na Delovni skupnosti regije Alpe–Jadran, ki se vse bolj uveljavlja kot makro regija znotraj Evropske unije. Njen generalni sekretar, mag. dr. Wolgang Platzer, je ob tej priložnosti izjavil: »Preimenovanje sejma je pomemben korak k skupni promociji celotnega območja. Na osnovi tega bodo sodelujoče članice skupine Alpe–Jadran okrepljeno zastopane na obstoječih tržiščih in bodo prav tako pridobile dostop do novih tržišč.« Sejem z destinacijskim prebojem v regijo Alpe–Jadran, kjer na 180.603 kvadratnih kilometrih prebiva 26 milijonov prebivalcev, omogoča združevanje lokalnih, manjših turističnih ponudnikov in si prizadeva za njihovo prepoznavnost ne le znotraj regije, ampak tudi na oddaljenih trgih.
Naj spomnimo, da so poglavitni akterji slovenskega turizma 2. junija lani na predstavitvenem srečanju v Mestni hiši ljubljanske občine pozdravili prenovljeni koncept največje sejemske prireditve s področja turizma pri nas ter ustanovili Strokovni odbor sejma, ki šteje 33 članov, vodi pa ga dr. Janez Bogataj. Ena od pobud odbora je mednarodno priznanje Jakob, ki ga Gospodarsko razstavišče letos prvič podeljuje za odličnost in kakovost v turizmu, tokrat za področje kulinarike. Priznanje, ki nosi ime po enem od »pra-turistov« romarju sv. Jakobu, je, kot pravi dr. Bogataj, »spodbuda in motiv vsem, ki si tako ali drugače prizadevajo v turizmu, turistom pa kažipot za številne kakovosti na različnih področjih turističnih vsebin in turističnega načina življenja nasploh«. Komisija, ki jo poleg predsednika sestavljata še Joško Sirk, gostilničar in dobitnik Michelinove zvezdice iz Italije, Denis Ivošević, predstavnik Hrvaške, in Lojze Wieser, založnik in kulinarik iz Avstrije, je 20. januarja pregledala prijave različnih prijaviteljev, ki inovativno vključujejo lokalno in/ali regionalno gastronomijo v turistično ponudbo krajev in območij v regiji Alpe–Jadran, ter izbrala zmagovalca. Širši javnosti bo znan na slavnostni podelitvi 27. januarja ob 19.00 na Gospodarskem razstavišču.
Sejem dopolnjuje še marketinška konferenca v turizmu Travel Zoom v organizaciji Fakultete za turistične študije Turistica in v sodelovanju z družbo Go.mice idr. Na njej pričakujejo 150 udeležencev iz slovenskih turističnih podjetij ter medijev in znanstveno-raziskovalnih inštitucij. Travel Zoom je neposreden odgovor na izzive in potrebe turističnih ponudnikov. Teme in predavatelji so izbrani na podlagi analiz potreb v podjetjih. Predavatelji bodo udeležencem ponudili odgovore na vprašanja, kako krepiti blagovno znamko, povečati ugled podjetja in si zagotoviti finančni uspeh leta 2011. Konferenca temelji na poglobljenih izobraževalnih vsebinah ter na konkretnih tujih in domačih primerih. Konferenco bosta odprla mag. Marjan Hribar, direktor Direktorata za turizem, in doc. dr. Aleksandra Brezovec, dekanja Fakultete za turistične študija Portoroža, Turistica. Za akreditirane predstavnike medijev je vstop prost.
V okviru sejma se bosta odvili še dve stanovski srečanji. Prvi in drugi dan bodo sejem obiskali turistični novinarji FIJET iz regije Alpe–Jadran. Predstavniki medijev so vabljeni, da se jim 27. januarja pridružijo ob 10.00 na predstavitvi primerov dobre prakse čezmejnega povezovanja na področju turizma v regiji. Regijsko srečanje vodnikov pa organizira tudi Združenje vodnikov Slovenije.
Slovesna otvoritev sejma je 27. januarja ob 12.00 uri, po njej je voden ogled in sprejem na razstavnem prostoru Dolenjske, Bele Krajine in Kočevsko-Ribniške kot regije partnerice sejma.
V času sejma deluje Novinarsko središče v preddverju Marmorne dvorane, kjer so novinarjem na voljo vse aktualne sejemske informacije. Tam se lahko tudi akreditirajo, če niso tega opravili že prek spletnih strani GR. Novinarsko središče je odprto od 9.45 do 18.30 ure, le zadnji dan sejma se zapre ob 16.30 uri.
www.alpeadria-tip.siwww.salonplovil.si